План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу

Найменування заходів Відповідальні за виконання Строк виконання
1. Сприяння створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Реалізація плану заходів

Проводити інформування працівників закладу освіти про захист дітей від усіх форм насильства (за окремим планом) Заступник з ВР,

практичний психолог, соціальний педагог

Протягом

року

Підготувати методичні рекомендації для педагогів з метою розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Практичний психолог, соціальний педагог Вересень
Розробити та розповсюдити методичні рекомендації, що запобігання торгівлі людьми для учнів (на сайті, в шкільному журналі) Заступник з ВР,

практичний психолог, соціальний педагог

Жовтень-листопад
Розмістити просвітницьку інформацію щодо профілактики суїцидальної поведінки для учнів, вчителів та батьків Заступник з ВР,

практичний психолог

Вересень
Надавати консультаційну допомогою за допомогою роботи електронної Скриньки довіри ([email protected]) Практичний психолог, соціальний педагог Протягом року
Підготовка та поширення буклетів для учнів 1–11 класів: «Зупинимо насильство разом» Практичний психолог, соціальний педагог Листопад-грудень
Фунціонування комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Директор, заступник з ВР, педагоги,

практичний психолог, соціальний педагог

Протягом року
Обговорити та прийняти правила поведінки в класах (на виховних годинах) Класні керівники Вересень
Залучити учнів до громадської діяльності (спортивних змагань, шкільних та позашкільних гуртків), культурно-виховних заходів (учнів «групи ризику» та «зони ризику») Педагог організатор, класні керівники Протягом року
Забезпечити взаємодію закладу освіти зі службою у справах дітей, соціальною службою для сім’ї, дітей  та молоді Заступник з ВР, соціальний педагог Протягом року
Приймати участь у засідання ради профілактики правопорушень Директор, заступник з ВР, педагоги,

практичний психолог, соціальний педагог

Протягом року
Оновлення на веб-сайтах, дошках оголошень для всіх учасників закладу освіти  правил поведінки в закладі освіти, телефонів довіри, консультаційних годин практичного психолога та соціального педагога, плану заходів спрямованих на попередження випадків дискримінації, протидію булінгу (цькуванню) серед учасників освітнього процесу, процедури подання заяв та порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти Педагог організатор,

практичний психолог, соціальний педагог

Вересень-жовтень
Провести засідання шкільного методичного об’єднання класних керівників з метою складання плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) та інших форм насильства в учнівському середовищі Заступник з ВР Вересень
Здійснювати контроль виконання плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) та інших форм насильства в учнівському середовищі Заступник з ВР Протягом року
Проводити індивідуальні консультації для учасників освітнього процесу з метою запобігання та протидії булінгу (цькуванню), попередження проявам дискримінації Заступник з ВР, практичний психолог, соціальний педагог Протягом року
Проводити інформаційну роботу з батьками через інтернет-сторінки Педагог організатор, заступник з ВР Протягом року
Провести інтерактивний захід для учнів 5–8 класів: «У різноманітті – рівність» Практичний психолог Вересень
Провести інтерактивний захід для учнів 9–11 класів: «Запобігання булінгу серед школярів» Практичний психолог Вересень
Провести інтерактивне заняття для учнів 8–11 класів: «Кібербулінг: способи захисту» Практичний психолог Вересень
Провести інформаційні хвилинки для учнів 5–11 класів: «18 жовтня – Європейський день протидії торгівлі людьми» Практичний психолог, соціальний педагог Жовтень
Провести інформаційні хвилинки для учнів 5–11 класів: «18 листопада – День протидії сексуальному насильству та експлуатації дітей» Практичний психолог, соціальний педагог Листопад
Провести інформаційні хвилинки для учнів 8–9 класів: «Міжнародний день ООН проти насильства щодо жінок» Практичний психолог, соціальний педагог Листопад
Провести інтерактивне заняття для учнів 1–4 класів: «Вчимося захищати себе» Практичний психолог,

соціальний педагог

Листопад
Провести бесіду для учнів 7–9 класів: «Торгівля людьми як порушення прав людини» Практичний психолог,

Соціальний педагог

Листопад
Проводити виховні години для учнів 5–11 класів за програмою виховної роботи з питань протидії торгівлі людьми: «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» (автори Бойчук Н.І., Терницька С.В.) Практичний психолог, соціальний педагог Вересень-травень
Оформити стенд: «Не стань жертвою торгівлі людьми!» Практичний психолог, соціальний педагог Жовтень
Підготувати та розповсюдити буклети: «Захисти себе – не стань товаром» Практичний психолог, соціальний педагог Листопад
Спостереження за поведінкою та емоційним станом школярів з метою виявлення первинних ознак суїцидальних намірів Практичний психолог Протягом року
Проводити заняття за програмою просвітницько-профілактичної роботи «Не смійся з мене» (Т. Г. Лях) серед учнів 5-9-х класів Практичний психолог Протягом року
Проводити заняття за корекційно-розвивальною програмою «Безпечний простір»   (О. Богданов та інші) серед учнів 2-5-х класів Практичний психолог Протягом року
Провести соціометрію з метою  виявлення соціометричного статусу та рівня згуртованості в учнівських колективах серед учнів 5-11-х класів Соціальний педагог Протягом року
Провести виховну годину для учнів 1–11 класів: «Булінг у школі: як розпізнати та запобігти» Практичний психолог Листопад
Провести батьківські всеобучі (за запитом):

1.  «Як виходити з конфліктних ситуацій»

2.  «Психологічна підтримка родини під час війни»

3.  «Заохочення та покарання: ефективні підходи»

Практичний психолог,

Соціальний педагог

Протягом року
Проводити профілактичні бесіди та класні виховні години з метою з метою складання плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) та інших форм насильства в учнівському середовищі Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог Протягом року
Проводити профілактичні бесіди з працівниками Служби у справах дітей та Національної поліції України для учнів 8–11 класів: «Неповнолітні та закон: права, обов’язки та відповідальність» Заступник з ВР, класні керівники Протягом року
3. Забезпечення створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти Самоосвіта викладачів з питань запобігання та протидії будь-яких форм насильства та булінгу (цькуванню) в закладі освіти:

1) проводження безкоштовного онлайн-курсу на EdEra «Недискримінаційний підхід у навчанні» та «Запобігання торгівлі людьми»;

2) проводження безкоштовного онлайн-курсу на PROMETHEUS «Протидія та попередження булінгу в закладі освіти»

Педагоги Протягом року
Провести психолого-педагогічні семінари та виступи на МО класних керівників:

1.      «Девіантна поведінка як виклик у навчально-виховному процесі»

2.      «Арт-терапевтичні вправи для відновлення ресурсів вчителя»

3.      Тренінг «Розвиток життєстійкості та стресостійкості дітей в освітньому середовищі»

Практичний психолог Жовтень

 

 

Січень

 

Квітень

Проводити групові та індивідуальні консультації (у тому числі онлайн) за потребою на теми:

«Як діяти при випадках булінгу у школі»

«Підтримка дитини під час загрози суїциду»

«Емоційні труднощі та шкільні неврози у дітей»

«Фактори ризику суїцидальної поведінки підлітків»

«Вибір ефективних педагогічних стратегій»

«Вирішення конфліктів між вчителями та учнями»

Практичний психолог, соціальний педагог Протягом року

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *